رتبه پنجم دانشگاههای صنعتی کشور به کرمان رسید

به گزارش حمایت از تولید ملی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته رتبه پنجم در شاخص فناوری و نوآوری را در بین دانشگاه های صنعتی کشور کسب کرد.

رتبه پنجم دانشگاههای صنعتی کشور به کرمان رسید

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در تازه ترین رتبه بندی دانشگا های کشور به وسیله مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناور (ISC، پیروز به کسب رتبه پنجم در شاخص فناوری و نوآوری و رتبه ششم در بین دانشگاه های صنعتی کشور و رتبه ششم در شاخص فناوری و نوآوری در بین تمامی دانشگاه های صنعتی و دانشگا های جامع کشور شد.

سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری گفت: رتبه بندی و ارزیابی 110 دانشگاه کشور به وسیله گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت و نتایج این ارزیابی در جلسه 958 شورای توسعه آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأیید و مصوب شد که رتبه مطلق هر دانشگاه اعلام گردد.

او اضافه کرد: در این رتبه بندی، معیار های کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در 6 حوزه آموزش (با وزن 30 درصد) پژوهش (با وزن 25 درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن 20 درصد)، بین المللی سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری مالی (با وزن 10 درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن 5 درصد) می باشد.

هر کدام از این معیار های اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آن ها به صورت جداگانه ارزیابی می ­گردد، جدول زیر بر اساس هر معیار اصلی نشان داده شده است.

بر پایه این گزارش در رتبه بندی سال 1400-1399، مجموعا تعداد 110 دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آن ها مورد آنالیز و ارزیابی نهاده شد و براساس ماموریت، هر یک دسته بندی شده و مورد رتبه بندی نهاده شده اند.

تفاوت این دسته بندی با رتبه بندی سال های پیش این است که در این دسته بندی، دانشگاه های زیرنظام به صورت مستقل است.

حمایت از تولید ملی کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رتبه پنجم دانشگاههای صنعتی کشور به کرمان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه پنجم دانشگاههای صنعتی کشور به کرمان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید