صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند قانون مشخصی است

به گزارش حمایت از تولید ملی، رئیس سابق جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دولت باید برای همکاری توسعه صنعت و دانشگاه ها گام های موثر بردارد، گفت: اکنون صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند قانون مشخصی است که باید توسط دولت انجام شود.

صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند قانون مشخصی است

محمد حسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی حمایت از تولید ملی با اشاره به اینکه صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند قانون مشخصی است، گفت: برای تغییر جهت حرکت و فعالیت های دانشگاه باید در مرحله اول ساختار آموزش و پرورش تغییر کند، به طوری که سطح دانش به دانش مهارت محور مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین از سوی دیگر شرایط اقتصاد آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند؛امروزه در چند دهه اخیر کمتر به نظام آموزش و پرورش توجه شده است و اکنون بسیاری از مسائل در حوزه علم و فناوری مربوط به همین امر است.

امروز صنعتگر باید برنامه تعالی و رشد را در کنار برنامه های خود داشته باشد

وی افزود: متأسفانه هنوز گام موثری برای صنایع و بخش های تولیدی انجام نشده است به طور مثال آیا برای تقویت بدنه اقتصاد کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته است واحدهای اقتصادی تعالی خواه به وجود بیاورد؟ این در حالی است که امروز صنعتگر باید برنامه تعالی و رشد را در کنار سایر برنامه های خود داشته باشد که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک به دانشگاه نیازمند خواهد بود، این در حالی است که دولت در اداره اقتصاد هنوز تحول اقتصاد را برنامه ریزی نکرده است.

هنوز یک سیستم مدیریتی یکپارچه نداریم

یادگاری شرح داد: هنوز یک سیستم مدیریتی یکپارچه که بتواند در همه حوزه های دانشگاهی پیروز عمل کند، طراحی نکرده ایم و در این زمینه نیاز به مدل داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند قانون مشخصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت برای همکاری با دانشگاه ها نیازمند قانون مشخصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید