صنایع دستی

چشم نوازی هنر سوزن دوزی مردمان سیستان و بلوچستان در جشنواره ایران عزیز

یک کارآفرین گفت: سوزن دوزی یکی از هنر های قدیمی مردمان سیستان و بلوچستان است که برای تزئین لباس های مختلف استفاده می گردد.

27 مهر 1401

ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی 2500 میلیارد تومان خسارت زد

درحالی که هنوز پایش و بررسی میزان خسارت وارد به استان های سیل زده ادامه دارد، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آسیب اولیه سیل در توئیتر نوشت: گزارشی از 735 مورد تخریب ابنیه، محوطه های تاریخی، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی در منطقه ها سیل زده...

12 مرداد 1401

سفر در حاشیه اترک روی خط مرز در قلب ترکمن صحرا

در این مقاله سفری ترتیب داده ایم در حاشیه رود اترک و امتداد خط مرزی ایران و ترکمنستان، در شمالی ترین نقطه استان گلستان و ترکمن صحرای ایران.

26 تیر 1401

تور مجازی: ساحل های سفید گوای شمالی؛ هند

گوای کوچک، علی رغم مساحت کمی که نسبت به سایر استان های هند دارد، پربازدیدترین استان این کشور است و ترکیبی جالب از جاذبه های متنوع، از ورزش و غذا گرفته تا یوگا و قلعه های باستانی را در خود جا داده است.

24 تیر 1401

ایمنی سازی بازار بزرگ اصفهان نیازمند هزار میلیارد تومان است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: برای بازسازی و ایمنی سازی بازار بزرگ شهر تاریخی اصفهان به یک هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که در زمان حاضر این بودجه را در اختیار نداریم.

20 تیر 1401

قوانین نو حوزه میراث فرهنگی به مجلس ارائه خواهد شد

خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، قوانین تازه حوزه میراث فرهنگی به مجلس ارائه خواهد شد.

10 تیر 1401

افتتاح آکادمی صنایع دستی پناه در شهرستان هشترود

خبرگزاری خبرنگاران-معاون صنایع دستی استان از افتتاح آکادمی صنایع دستی پناه در این شهرستان اطلاع داد.

2 اردیبهشت 1401

رئیس سازمان میراث فرهنگی از هلیاپارک تبریز بازدید کرد

ظهر امروز سه شنبه 4 اردیبهشت رئیس سازمان میراث فرهنگی از مجتمع هلیاپارک تبریز دیدن کرد.

6 اسفند 1400

تخریب یک حمام تاریخی در استان چهارمحال وبختیاری

حمام تاریخی سفلی واقع در شهر باباحیدر از توابع شهرستان فارسان در استان چهارمحال وبختیاری تخریب شد.

2 بهمن 1400

روستای ییلاقی مازندران با آب گرم، بهشتی در دل البرز

شهرهای شمالی کشور مقصد بسیاری از گردشگرانند. هر چه به سمت کوه های البرز می رویم بین کوه ها به روستاهایی می رسیم که هر کدام مثل بهشت زیبا و خوش آب وهوا هستند و بی علت نیست که تا به چند روز تعطیلی در تقویم می رسیم، جاده های منتهی به شمال کشور ترافیک می گردد....

24 دی 1400

پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر در آستانه تکمیل نهاده شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری های اجرا شده مطالبه مردمی در راستای اجرای پوشش محوطه باستانی شهریری مشگین شهر محقق شده و این طرح در آستانه تکمیل قرار گرفته است.

22 مرداد 1400

رشتون، مرکز سرامیک ازبکستان

رشتون دیگر شهر مهم ازبکستان بنوعی مرکز سرامیک آسیای میانه بشمار می رود. سرامیک های فیروزه ای فراوری صنایع دستی کاران این شهر زبانزد خاص وعام هستند.

5 مرداد 1400

برگزاری برنامه های متعدد هفته صنایع دستی در استان اصفهان

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برگزاری برنامه های متعددی در هفته بزرگداشت صنایع دستی در سطح استان اطلاع داد.

11 تیر 1400

100 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه وجود دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می گردد در شهر کرمانشاه تا 100 خانه مسافر غیر مجاز وجود داشته باشد.

4 تیر 1400

افتتاح اولین خانه صنایع دستی در البرز

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی روز یکشنبه نوزدهم بهمن ماه 99، ضمن اعلام این خبر، بیان نمود: اولین خانه صنایع دستی البرز در فضایی به مساحت 600 متر مربع در منطقه گوهردشت کرج به همت معاونت صنایع دستی...

16 اسفند 1399

236 هزار خانوار در استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 236 هزار خانوار در این استان تحت پوشش این بیمه هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

3 اسفند 1399

خبرنگاران در گذر فرهنگ؛ هفته ای که گذشت

تهران- خبرنگاران- عرصه فرهنگ و هنر با وجود بازگشت تدریجی بیشتر حوزه ها به روال عادی و اجتماعی همچنان در خاموشی ناشی از شیوع ویروس کرونا به سر می برد، سکوتی که فعالان این عرصه را به سازگاری با شرایط فراخوانده تا همچنان شاهد محصولات نوظهور باشیم.

19 مرداد 1399

پارک جنگلی بزچفت یا بابلکنار؛ بهشت گمشده بابل، عکس

پارک جنگلی بابلکنار که به پارک جنگلی بزچفت نیز شهرت دارد، در فاصله 22 کیلومتری شرق بابل واقع شده است و یکی از جاذبه های طبیعی بکر و کمترشناخته شده این شهر و استان مازندران محسوب می شود. بزچفت با وسعت 760 هکتار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری...

16 مرداد 1399

لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای بخش گردشگری استان فارس

استاندار فارس گفت: ارزان ترین و زودبازده ترین راستا برای ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری در بخش گردشگری است، لذا برای بخش گردشگری استان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

3 مرداد 1399

پرداخت 12.5 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی

خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد.

4 خرداد 1399
تعداد: (36)